Hulp vragen is niet altijd makkelijk. Dat kan om verschillende redenen zijn. Misschien kun je niet reizen, kun je er geen tijd voor vrij maken, schaam je je ervoor of weet je niet waar je moet beginnen. Misschien zie je er tegenop om je hele verhaal te moeten doen, terwijl je maar een korte vraag hebt. Of misschien wil je wel gewoon anoniem blijven.
Wachtlijsten
Als je dan de stap zet om hulp te vragen en je hebt de juiste hulp gevonden, kan het zijn dat je tegen wachtlijsten aanloopt. Heb je eindelijk het besluit genomen, kun je over twee maanden met een therapeut over je probleem praten. In sommige gevallen is dat prima. Maar in sommige gevallen, zeker als de nood hoog is, is dat erg lang. Waar kun je in de tussentijd terecht als je het even zwaar hebt?
Acute probleemsituatie
Het kan ook zijn dat je plotseling in een probleemsituatie verkeert. Een probleem, de vraag om advies of behoefte aan een luisterend oor houdt zich niet aan de klok en laat zich niet plannen. Een acute vraag of behoefte aan iemand die jou begrijpt. Bij welke professional of ervaringsdeskundige kun je op zondagmiddag direct terecht voor advies of een luisterend oor?
Hulp dichterbij
Wij dachten, dit moet ook anders kunnen. Er is zoveel hulp voorhanden. Er zijn zoveel deskundigen die hun kennis en ervaring willen inzetten voor anderen. We streven ernaar om de zoektocht naar de juiste hulp, de juiste persoon op het juiste moment makkelijker te maken. Hulp dichterbij te brengen. Op deze manier bieden we ook een mogelijkheid voor het inschakelen van hulp op de momenten dat het het hardst nodig is.
Platform
Hulplijnonline is een platform van professionals en ervaringsdeskundigen op het gebied van gezondheid en welzijn in de breedste zin van het woord. Zij zijn er voor mensen die direct hulp of een luisterend oor nodig hebben. Voor mensen die niet kunnen reizen, anoniem willen blijven, een korte vraag willen stellen of op wachtlijsten staan. En voor alle andere mensen die een luisterend oor of advies nodig hebben.
Telefonische hulpverlening
Er wordt steeds meer voor online en telefonische hulpverlening gekozen. Voor het gemak van het directe contact waar en wanneer het jou uitkomt. Ook de anonimiteit kan hierin een rol spelen. We leven in een snelle wereld, waarin alles zich ook gaandeweg meer online en via de telefoon afspeelt. Maar weinig mensen dragen tegenwoordig geen telefoon op zak. Hulplijnonline biedt de mogelijkheid om ook op het gebied van gezondheid en welzijn, voor mens en dier, eenvoudig telefonisch hulp in te schakelen. En of het nou voor een korte vraag is of voor een volledige coachingssessie, de consulenten zitten voor je klaar.
Rumoerige tijden
Er is veel gaande in de wereld op verschillende vlakken. Fysieke, mentale en emotionele klachten lijken steeds meer toe te nemen en zich op steeds jongere leeftijd te openbaren. Steeds meer mensen lopen rond met ‘onverklaarbare’ klachten, raken verward of geïsoleerd. Het aantal mensen dat zich eenzaam voelt, blijft maar groeien. En wat is er allemaal gaande met de aarde, ons universum en op energetisch niveau? Gelukkig is er inmiddels zoveel kennis, wijsheid en ervaring op zoveel verschillende gebieden voorhanden om te kunnen helpen, om er voor de ander te zijn.
Voel je je eenzaam en durf je er eigenlijk met niemand over te praten? Voel je je moe en lusteloos en kom je er maar niet bovenop? Heb je problemen in je relatie waar je even met iemand over wilt praten? Zit je in de knoop met jezelf of kamp je met fysieke klachten? Voel je je onbegrepen, niet gehoord of ‘anders dan anderen’? Heb je vragen over de juiste voeding voor jou? Worstel je met je gevoeligheid in deze wereld vol prikkels? Wil je graag hulp bij stressmanagement? Begrijp je het gedrag van je kind niet? Loop je met vragen rond over wat je meemaakt of over spiritueel ontwaken? Heb je een vraag over je huisdier? Wil je met iemand praten over je verlies? Er zitten mensen voor je klaar die je kunnen helpen. En geen vraag is te gek.
Je staat niet alleen
Je staat er niet alleen voor, je hoeft het niet alleen te doen. Blijf praten, blijf delen. Er zijn mensen die naar je luisteren, die je begrijpen en je kunnen helpen. En als er niemand in je privésfeer is die je kunt bellen, er zijn mensen die voor je klaarzitten. Hulplijnonline is ontstaan uit de wens dat niemand er alleen voor hoeft te staan. Voel je welkom je hart te luchten en om hulp te vragen. Wij zijn er voor je.
Klik hier voor de professionals en ervaringsdeskundigen die nu beschikbaar zijn